2012/2013

Tänkte berätta om mitt nyår :)

Klockan ringde 7 på morgonen och då var det bara för oss att väcka lillan och kliva upp. Hade packat det mesta men vi gick upp tidigt för att jag tar lite tid på mig på morgonen ;b Duschade och fixade mig sen efter 8 så åkte vi hem till mig, matade kissarna och så sen mot Preem för att köpa lite färdkost, och sen drog vi mot Hudik. Älskling och jag pratade så mycket på vägen så vi missade två avfarter men vi kom fram till slut ;) Haha! 

Väl framme hade syrran och Peter laddat upp med en brakfrukost åt oss som vi högg in på allihopa. Sen var det bara att hoppa i skoterkläderna så åkte vi 3, Peter, syrran, Mejja, Lars, Veronica och ett par andra grannar iväg till pulkabacken med skotrarna. Jag och syrran åkte bob ett par gånger men körde omkull hela tiden, höll på att skratta ihjäl oss! Och tydligen var vi väldigt roliga att kolla på för alltid då VI skulle åka så slutade alla prata och glodde på oss, haha ;b Baby och jag körde gaalet med skotern också, det är ju sååå kul! Burka och höll på :) Blev där någon timme innan vi for hem igen och syrran och Peter började förbereda maten. Jag och älskling intog bastun och sen bubblade vi och myste ;) Lilla Mejja fick vara med en liten stund också men sen då hon insåg att Mamma inte var med var det inge roligt nå mer :) <3


Vid klockan 18 så kom Peters föräldrar och lite senare kom Lars och Veronica tillbaka så åt vi 3-rätters. Först hummer (det åt inte jag), bröd och tzatziki, sen till varmrätt fick vi kallskuret, rotsaker i ugn, olika såser och sallad och till efterrätt panacotta med vit choklad och hallon - muums! Min syster är så duktig på att baka och laga mat :) Ja, sen dracks det och vi spelade Kinect allihopa. Då insåg jag att jag faktiskt är dålig förlorare? Har aldrig varit .. Fattar inte vad som hänt (a) Vi blev i alla fall utklassade av Peters föräldrar som aldrig ens spelat förr, pinsamt. HAHA! När dom åkt hem och tagit Mejja med sig (eftersom dom var barnvakt) så lyssnade vi andra på musik och dansade. Jag och syrran körde ett redigt nummer av "Dagny" och "Eloise", jävlar vad vi gick in för det med sprayflaskor som mikrofoner, hahahaha :'D 

Vid tolvslaget skålade vi alla med Asti och kollade på fyverkerier. Sen satt vi uppe en stund och smuttade lite innan vi la oss runt 01.30, duktiga vi! ;) 

På nyårsdagen väckte syrran mig med att vi skulle hämta hem ELLA! Oooom jag blev lycklig <3 Så det var bara att proppa i sig frulle sen for vi till Njutånger och hämtade hem henne. När vi kom tillbaka åkte Peter, älskling, W och Skrållan pulka i backen, Mejjsan kollade snällt på :) Var ute en liten stund och sen lekte jag med Ella i hennes nya Pippi-tält som vi byggde upp. På eftermiddagen bjöd Peter oss alla på käk innan vi åkte hem till Ockelbo igen, spelade Kinect tills vi stupade i säng alla 3 och idag har man sjuuukt med träningsvärk! 

Mitt nyår jag hade var det bästa på länge! Jag fick fira med min älskade syster och hennes familj, och med mitt älskade hjärta och hans underbara lilla dotter - jag är så lycklig för hur underbart mitt liv har blivit och vilken början på detta år. Åh jag bara njuter! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback