Svar på kommentar

Hejsan.

Jag äter inga fettförbränningstabletter och räknar inga kalorier. Förut då jag var träningsnarkoman tränade jag för att jag var tvungen, nu gör jag det för att det är roligt och det har gett bättre resultat på kortare tid. Jag tränar bara de dagar att jag känner att jag vill. Men det som gjort att jag minskat i vikt så snabbt är att jag äter mindre portioner, jag småäter inte och sen så har jag minskat godis-intaget väldigt mycket. Förr kunde jag äta varje dag. Nu blir det inte ens en gång i veckan. Och jag tvingar mig inte att hålla mig ifrån det, jag bara slutade liksom. Och de gånger jag äter, så tillåter jag mig utan att straffa mig själv med stenhård träning efteråt. Dessutom tar jag vara på vardagsmotionen. Jag går ner på stan, jag går hem osv. Är det inte flera mil dit jag ska så går jag, all slags vardagsmotion utnyttjar jag till max :) Jag vet att många räknar kalorier och det får man gärna göra för mig, men jag tror inte att det är ett långvarigt vinnande koncept. Det blir ju som ett heltidsjobb på något vis. Jag skulle aldrig orka sitta och räkna hur mycket jag stoppar i mig. I stället så äter jag vanlig mat i mindre portioner. 3 fasta mål om dagen, jobbar jag så kan det bli mellanmål också. Sen så äter jag aldrig senare är kl 18 på kvällen :) Om det inte festas eller så. Ah justja, jag äter inte bröd heller. Och OM jag mot förmodan skulle det så är det fullkorn, även fast det är riktigt onyttigt med.

På drygt 3 veckor har jag gått ner 2.8 kg och det har bara varit roligt :) Det har liksom gått utav bara farten. För min del så vinner jag mer på att ta det där med viktnedgång med ro. Inga tvång eller måsten, bara lite rutiner och diciplin. Jag har inte bestämt när jag ska ha gått ner alla kilon, då får man bara prestationsångest. I stället har jag bestämt till vilken vikt det ska bli, och när jag är där så är jag där :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback