Börjar bli otäckt

Sittet och läser på Aftonbladet om upproren i Libyen och nu tycker jag faktiskt att det börjar bli otäckt. Man brukar ju säga att tv och tidningar överdriver - men kan dom göra det då det är krig och naturkatastrofer? :/ Nej jag tror faktiskt inte det.
Läste precis, "Världens skräck: Hans senapsgas". Gaddafi har 10 ton undangömd senapsgas som han när som helst kan släppa ut. Den är doftfri och osynlig. Jag har ju ingen aning om den skulle kunna nå Sverige utifall han släppte ut det, men jag tycker att det är obehagligt i alla fall. Dock står det att troligtvis en femtedel av gasen är gammal och därmed oanvändbar, men vad vet man? Nu har även danska stridsplan begett sig dit, hoppas dom besegrar honom och hans styrkor!
Här är några biverkningar man kan få av gasen;
- vätskefyllda blåsor och svårläkta sår
- blindhet
- lungskador
- kräkningar
- blodiga diarrér
- nedsatt eller utslaget immunförsvar
- cancer
Klicka här om ni vill läsa artikeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback