Vilken överraskning!

Hej!

För en stund så kom jag hem (till Mamma) efter att jag, syrran och Linnea varit i kyrkan på Midnattsmässan i kyrkan. Det är tradition att vi 3 går, alltid så mysigt :) Träffade även Frida, min superbra vän som jag saknat supermycket!

Precis då vi satt oss upptäckte jag Daniel, nej förlåt, Prins Daniel Westlings föräldrar som satt bakom oss. Och nyfiken som man är så kunde jag inte sluta glo, haha. Och rätt vad det är så står Daniel där! Han kom och kramade om sina föräldrar och deras vänner. Två SÄPO-vakter stod på nära håll och kollade. Sen satte dom sig längst fram alla tre. I slutet av mässan så sa prästen att Prins Daniel skulle prata lite.

Han höll ett tal, som han inte hade förberett, eftersom dom frågade honom 30 minuter innan mässan började. Talet var hur bra som helst. Han pratade om hur stolt han är över att komma från Ockelbo. Han tackade oss Ockelbo-bor för den lojalitet och ödmjukhet vi visar då han och Kronprinsessan är i byn. Med det menar han att till skillnad från Stockholmarna (och säkert många andra) så är man inte lika påflugen. Förutom jag då, haha. Jag är så nyfiken så jag bara måste glo så mycket jag bara kan (a) Det var i alla fall ett superfint tal och en väldigt lyckad Midnattsmässa.

Nu är det sovdags :) Gul Jul på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback