Älskade Hjördis!

Idag då jag satt ute på altanen och drack mitt kaffe fick jag höra ett tyst och försiktigt jamande, också fick jag se Hjördis stå vid trallen. Trodde knappt mina ögon! Hon blev bortjagad av Sallie in under husvagnen så jag fick ta in henne sen hämtade jag kattmat och lockade fram lillan. När jag höll henne i min famn så började jag skaka och gråta, dels för att jag var så lycklig och inte kunde fatta att det var sant men också för att hon blivit så himla mager. För 1 vecka sen försvann hon, och vart hon varit är en gåta. Väl inne så ringde jag älsklingen som typ skrek av lycka, sen ringde jag resten av familjen. Hon åt lite mat, drack vatten och gick på lådan. Var man än går nu så följer hon med, så hon söker verkligen trygghet! Vi är så lyckliga över att hon är hemma igen, lilla lilla gumman! Nu ska hon bara få vila och äta upp sig i lugn och ro. Vi ska även beställa tid hos veterinären som får ta en närmare koll på henne. Eftersom hon förmodligen varit utan mat och vatten 1 vecka så kan det ha tagit skada på hennes inre organ, utåt sett syns inga fel. Vi ska också kolla om hon är med kattungar. Hädanefter ska dörrar hållas stängda och är vi ute så drar vi igen så hon inte kommer ut, ska aldrig mer riskera att bli av med henne! Den här veckan har känts så underlig, men nu är det som vanligt - hon fattades! Tänk vad en sån liten katt kan ta så mycket utrymme, blev världens tomrum då hon var borta. Ska lägga in bilder på hon hon ser ut nu, gör ont i hjärtat av att se henne så mager. 

Älskade Hjördis, du ska veta att du är högt älskad av Mamma och Pappa. Vi ska ge dig all kärlek vi nånsin kan ge, för oss är du så speciell. En unik katt - ingen är som du! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback