Veterinärbesök

Hej.

Nu har jag inte skrivit på nån dag ..

Jag var i alla fall och kikade på en lägenhet och den ska jag ha, den kommer jag få - skriver kontrakt på torsdag! Känns så himla rätt. Jag har gått och tänkt "vad ska jag göra i Ockelbo?" men grejen är att jag gör fan inte mycket mer för att jag bor i Gävle. Har massa vänner, min familj och världens bästa där också så varför inte. Nu har jag provat på Äckelvall och Gävle, återvänder till Ockelbo ett tag igen nu. Lägenheten är på 59 kvm och kommer kosta mig runt 3200 kr, det är en tvåa. Och det bästa av allt är att jag kommer att bo granne med min äldsta vän, Annelie. Så jävla roligt! :D :D 

Igår jobbade jag 7.00-16.00, sen drog jag hem och duschade för 17.30 åkte jag in till Gävle och shoppade med Anna :) Blev en hel del grejer, lägger in bilder sen. Åkte även hem till Hjördis en vända i väntan på tåget till Ockelbo, då märkte jag att hon inte var som hon brukar. Hon var skydd och då jag väl fått fram henne från sängen så var hon alldeles slapp och matt i kroppen, vinglade i mitt knä och hade högerögat stängt. Fanns inte så mycket jag kunde göra då så även om det gjorde ont i mitt hjärta var jag tvungen att åka tillbaka till Ockelbo. Såg dock till så hon åt ordentligt innan jag åkte. 

Så idag ringde jag Gävle Hund&Katt och dom tyckte inte alls jag skulle vänta längre utan komma in med henne så fort som möjligt. Så jag fick en tid 13.30, fast jag skulle jobbat till 16.00. Men dom på jobbet förstod såklart. Det gick bra hos veterinären, Hjördis var så duktig så! Hon har fått ögoninfektion den stackarn :( Besöket kostade 530 kr och all medicin jag hämtade ut gick på 400 kr, jippie! Men men, så är det att ha djur. Så nu har hon ögondroppar, ögonsalva, antibiotika och kortison. Började med dropparna ikväll för det är bara 1 gång om dagen och kvällarna passade bra sa veterinären. På torsdag ska vi på återbesök och jag hoppas allt är bra då! Nu ligger min lilla stjärna mätt och belåten i sängen efter att ha mumsat i sig en påse med gourmetmat. Jag älskar min katt så himla mycket, och tanken på att kanske förlora henne gjorde mig livrädd. Katter yttrar nämligen sjukdomar och smärta via ögonen, många gånger i alla fall. Tur att det inte var värre än det är. Ska mysa megamycket med henne nu ikväll, jag och min Hjördis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback