Vilket skärgårdsdrama!

Hejsan!

Igår då jag bloggade skrev jag ju att vi skulle dra och bada med Barker. Det höll på att sluta illa!

Då vi kom dit blev han rätt ivrig eftersom han är en vattenhund (Leonberger) så han ville ju hoppa i direkt. Det fick han såklart :) Han sprang lite på strandkanten till en början och sen, till min och Annas förvåning, började han simma! Sååå duktig lillkillen var :D Han älskade verkligen att simma för när han väl hade fått klämm på det simmade han lite längre ut. Han fick nämligen syn på en boj som nån gjort av en LOKA-flaska, Barker älskar att leka med flaskor så :b Jag blev orolig att han skulle fastna så vi ropade in han igen och bestämde oss för att losa stövlarna och kliva i så vi kunde vara lite mera delaktiga :) Vi kastade lite sten som han hoppade efter och knäppte massa kort osv.
Efter en stund bytte han riktning och simmade ut till flaskan igen, och den här gången så märkte vi att nått var fel. Han simmade allt han kunde men kom ingenstans och vi ropade på honom kanske 10 sekunder innan jag insåg att han satt fast. Så jag la tröjan och mobilen jag hade i handen på bryggan sen kasta jag mig ut i det sviinkalla vattnet med alla kläder på och simmade ut dit han var, vet inte hur många meter? Men en bra bit, omöjligt att bottna i alla fall. När jag var framme hos han så var det fan inte lätt att lista ut hur han hade fastnat och hur man skulle få loss honom. Han hade repet kvar i munnen som satt spännt och resten runt ena tassen. Efter en stund lyckades jag få loss honom varpå jag var nära på att börja krampa, det märkte väl Barker för han försökte i sin tur hjälpa mig genom att nästan simma på mig. Haha <3 Men vi kom in båda två, välbehållna! Kvällen spenderades med en filt framför brasan, grillat och en film!

Idag hann vi inte med så mycket, åt frukost och städade sen åkte vi :) Nu ska jag städa här hemma och sen lägga in alla bilder jag tog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback