Min dag

Tjingeling!

Skrev ju tidigare vad jag skulle göra. Men vi tar om det, i detalj. Haha :)

Runt 12.30 gick jag ner mot stan, trodde jag skulle till Arbetsförmedlingen på Ruddamsgatan - men icke. Det är nämligen den för ungdomar. Så jag fick kila iväg till den "riktiga" på Nygatan. Hann in i sista minuten :) På det mötet fick jag veta allt jag redan visste. Satt och skrattade inombords, har nå hört nå så töntigt som "jobbcoach"? Herregud, man får inte jobb via AF längre, allt handlar om erfarenhet, referenser och braaa kontakter. Fast det är ju 1 positiv grej med Jobbgarantin - man får pengar. 135 kr om dagen, uuuuha så generöst ;) HAHAHAHA!

Nåväl. Efter det übertöntiga "mötet" så gick jag till Designforum och hälsade på min snygging Johanna som så duktigt jobbar där :) Den tjejen kan sälja, det är andra gången av två som jag köper nått då jag går in där. Haha :) Nu köpte jag en mat-och vattenskål till Hjördis för 85 kr, det är min lillfis värd :) Då vi hade pratat en stund gick jag till Apoteket, köpte Avmaskningsmedel till Hjördis och Försvarets hudsalva till mig själv. Sen kilade jag upp till systemet och köpte 1 Bacardi Grand Melon (asgott att grogga med Schweppes Lemon), 2 Bacardi Mango och 1 Smirnoff Ice. Efter det åkte jag hem, åt mat och gick till Konsum för att hämta ut en säck (!) med kläder från H&M, har nog aldrig fått så mycket på samma gång, haha. Och 2 filmer från Discshop som Mamma beställt genom mig :)

Ja sen dess har det inte hänt mycket, jag sitter bänkad framför Prison Break minsann ;b Ska snart ta den dagliga duschen sen krypa ner i sängen och fortsätta kolla :) Lägger ut lite bilder senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback